یک نقطه از عادی: مدارس هنری Chiura Obata
عکس از چیورا اوباتا در حال تدریس کلاس هنری کودکان در دانشکده هنر Tanforan ، 1942 / عکاس ناشناس. مقالات Chiura Obata ، حدود 1891-2000 ، 1942-1945. آرشیو هنر آمریکایی ، موسسه اسمیتسونیان. ما احساس می کنیم که هنر یکی از سازنده ترین شکل های آموزش است. تلاش خلاقانه صمیمانه ، به ویژه در این اوقات استرس زا ، من به شدت اعتقاد دارم که می تواند به ایجاد یک احساس آرامش و قدردانی کمک کند ، که بسیار مطلوب است و به دنبال آن قضاوت سالم و روحیه همکاری حاصل می شود. - بررسی پروژه هنری اوباتا ، حدود سال 1942 اینها سخنان چیورا اوباتا است که در طول جنگ جهانی دوم دانشکده های هنری را در دو اردوگاه زندانی آمریکایی ژاپن تأسیس کرده است. * بیشتر مردم از وجود این اردوگاه ها آگاه هستند ، اما نه آنطور که بسیاری از مردم می دانند که دانشکده های هنری وجود داشته است (و همچنین دبیرستان ها ، دوره های آموزش بزرگسالان و سایر برنامه ها) توسط آمریکایی های ژاپنی که در داخل اردوگاه ها زندانی شده اند یک جامعه ، با هم مستقر و اداره می شوند. این یک مقدمه کوتاه برای دانشکده های هنری Tanforan و Topaz است که توسط Obata بنا شده است ، بر اساس تحقیقات از آثار هنرمند که اکنون بخشی از مجموعه های بایگانی هنر آمریکایی است. تنفوران در اواخر آوریل سال 1942 ، چیورا اوباتا به همراه همسرش هاروکو و دو فرزندش به نام های کیمیو و لیلیان یوری وارد مرکز مونتاژ تانفوران شدند. پس از حمله به پرل هاربر در 7 دسامبر سال گذشته ، ایالات متحده رسماً وارد جنگ جهانی دوم شد. در 19 فوریه 1942 ، رئیس جمهور فرانکلین دی روزولت دستورالعمل 9066 را صادر کرد که مجاز به حذف اجباری و حبس تقریباً 112،000 آمریکایی ژاپنی در ساحل غربی بود. اوباتا و خانواده وی بخشی از تقریباً 8700 نفری بودند که در تانفوران ، یک اسب اسب سواری اسب در سن برونو ، کالیفرنیا ، که به عنوان یک اردوگاه زندانی در آمریکا مورد استفاده قرار گرفته بود ، زندانی شدند. افراد و خانواده های دو نفر مجبور به ماندن در غرفه های اسب 20 “x 9″ بودند که بوی کود می دادند و روی کیسه های پر از یونجه می خوابیدند ، در حالی که گروه های بزرگتری از مردم (گاهی اوقات چندین خانواده) در پادگان های 20 “x 20″ قرار می گرفتند. مقررات اجرای قانون دستورالعمل 9066 در اواخر ماه مارس به تصویب رسید ، پس از آن دستورات طرد که به خانواده های آمریکایی ژاپنی فقط چند روز اعلام کردند که برخی از وسایل را ببندند ، خانه های خود را خالی کنند و قبل از آنکه به زندان بفرستند به “مراکز مونتاژ” کنند. اردوگاه ها اکثر این سایت ها برای مدت زمان طولانی نه برای افراد زیادی آماده شده بودند و نه برای آنها مجهز بودند. کی کی Sekimachi ، هنرمند ، هنگامی که چهارده ساله بود به همراه خانواده اش در تنفوران بود ، در مصاحبه تاریخ شفاهی سال 2001 ، درد و رنج آن دوره را به یاد می آورد ، گفت: “اما باید بگویم که روزهای اول ، فکر یک همایش فوق العاده کردم وقتی که برای ایستادن در وعده های غذایی در سالن ظروف سرباز یا مسافر ، و من واقعاً فکر کردم ، خوب ، آیا می خواهیم زنده بمانیم ، زیرا هدف این برنامه ارائه فرصت هایی در دانش آموزان بومی و روستایی آلاسکا در NOAA است هیچ چیز سازماندهی نشده ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور علمی کاربردی دزفول ۱ بود. ” اوباتا کاملاً از گرفتاری کودکان آگاه بود ، به خصوص آسیب های ناشی از آوارگی و زندانی شدن آنها. انگیزه اصلی وی برای تأسیس یک مدرسه هنری در تانفوران ایجاد محیطی پایدار بود و امیدوارم در میان هرج و مرج ، هدف از این کار را ایجاد کند. اوباتا ، در حدود پنجاه و هفت سال از آن زمان ، از آنجایی که استاد هنری محبوب در حال افزایش است در دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی بود ، و نمایشگاه هایی از آثار هنری او - که اغلب به طور خلاصه (سیاه و سفید به سبک ژاپنی) برگزار می شد ، مناسب این کار بزرگ بود. نقاشی قلم مو) مناظر ساحلی کالیفرنیا him جولای 2019 بروزرسانی دمای جهانی به او احترام و احترام کسب کرده بود. نامه هایی به دوستان و همکارانش که وی از داخل تانفوران ارسال کرد و اعلام کرد قصد خود را برای دانشکده Hult با جایزه رادار Thinkers50 شناخته شد ایجاد مدرسه هنر نشان می دهد عزم جزم ناپذیر او است. پیشنهاد مدرسه هنر به دولت تنفوران ارسال شد و پس از تأیید ، اوباتا به سمت هدف خود فرو رفت. سالن شماره 6 مس به عنوان محل مدرسه تعیین شد و فرم های ثبت نام در اردوگاه توسط اوباتا و داوطلبان جایگذاری شد. این مدرسه در تاریخ 25 ماه مه ، کمتر از یک ماه از ورود اوباتا و خانواده اش به تانفوران افتتاح شد. بررسی پروژه هنری اوباتا ، قبل از سال 1942. مقالات Chiura Obata ، حدود 1891-2000 ، 1942-1945. آرشیو هنر آمریکایی ، موسسه نکاتی درباره دانشجویان کالج نسل اول اسمیتسونیان. کی چرا آموزش و پرورش مدیریت بیمارستان خانه خود را در SWITZERLAND ساخته است Sekimachi ، که به عنوان دانشکده هنر Tanforan حضور یافت ، به عنوان شناخته شده ، مدرسه را به عنوان یک زندگی مهم در جایی که او هر روز ترسیم و نقاشی می کرد ، IASLC اهمیت ترک دخانیات را پس از تشخیص سرطان برجسته می کند در نظر گرفت. او پروفسور اوباتا را که تنها در گذر از آن می دانست ، “یک شخص بسیار توانمند” توصیف کرد. اگرچه به سرعت سازمان یافته بود ، اوباتا گروهی چشمگیر از داوطلبان از همسایگان آمریکایی ژاپنی خود را در Tanforan برای آموزش اعتراض به واکسیناسیون ، گذشته و حال هنر ثبت نام کرد. در بین شانزده مدرس ، یکی فارغ التحصیل لیگ هنرجویان هنر نیویورک ، دو نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری بودند ، چهار نفر (از جمله پسر اوباتا کیمیو) دارای مدرک کارشناسی ارشد هنر از برکلی بودند و سایرین نیز ارشد هنر و فارغ التحصیلان رشته های مختلف کالیفرنیا بودند. دانشکده ها یا در مدارس هنری شرکت کرده ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق خوزستان بودند. این یک گروه قدرتمند بود قبل از تانفوران ، مین اوکوبو - یکی از معلمان مدرسه هنر با کارشناسی ارشد برکلی— در هنگام مسافرت هنر را زیر نقاش فرناند لگر تحصیل می کرد.One Spot of Normalcy: Chiura Obata’s Art Schools